11/03/2016

Ca să nu crăp eu înaintea lor. Ghid de supraviețuire pe Facebook în campania electorală

Nu știu încă dacă voi vota la alegerile următoare pentru simplul motiv că voi fi pe drumuri. Cu toate astea, vreau să fiu la curent cu noutățile, fără a fi însă bombardată cu mesaje populiste și manipulatoare.

Până la campanie au mai rămas doar câteva zile și deja se înmulțesc simțitor postările cu tentă electorală pe Facebook, așa că m-am hotărât să pun la punct un mic plan de supraviețuire în online.
http://www.voceavalcii.ro/35308-o-campanie-electorala-murdara.html

 

  Ies din cât mai multe grupuri

Cum spuneam acum câteva zile, grupurile pe Facebook sunt sursă inepuizabilă de stres. În campanie, pe lângă tradiționalele știri despre nimic, vom fi bombardați și cu sute de articole plătite, nemarcate cu P (de la publicitate), așa că o să îmi iau 20 de minute să verific prin ce grupuri m-au mai adăugat unii și alții în ultimul timp și să mă retrag din zonele în care simt miros de manipulare ordinară. 

  Curăț lista cu paginile apreciate în trecut

Multora le-am dat câte un Like la rugămintea unui prieten sau pur și simplu pentru că au făcut sau zis ceva interesant la vremea lor. Au fost tăcute până acum, dar eu știu că se vor activa în aproximativ o săptămână, gata să distribuie poze și citate scoase din context. Cu două-trei unlike pe zi, sunt gata până la campanie. 

  Mă bag în cât mai multe discuții despre pisici, mâncare și cărți 

Mă abonez la pagini, bloguri și site-uri cu cărți, pisici, bancuri și alte platitudini. I-am dat iar Like Răduleascăi, că pe Andreea Marin o aveam deja, mai bag două bloguri culinare, două librării și două adăposturi pentru animale și am material suficient să îmi invadeze Facebookul cu inimioare și optimism. Nu e neapărat evoluție, dar compensează cu stil tona de gogoși urât mirositoare, proaspăt prăjite pentru campanie. 

  Mă dezabonez de la site-urile de știri 

Aici nu le elimin chiar pe toate, doar reduc din ele. Păstrez ceva de stânga și ceva de dreapta, că vreau să fiu informată pentru situația în care apuc să și votez. Nu știu încă exact care ar fi cele mai bune soluții, dar mai am ceva timp să mă hotărăsc. 

  Nu accept cereri de prietenie de la necunoscuți

E clar că cine vrea să îmi fie prieten pe Facebook fix acum are nevoie doar de un public numeros căruia să îi povestească despre PSD, PNL, PMP și ALDE. Așa că voi marca Spam toate cererile din următoarea perioadă, dacă vin din partea unor persoane pe care nu le-am văzut în viața mea. 

  Îmi fac o colecție de amintiri frumoase cu și despre prietenii de pe Facebook 

Cred că mai toți avem câte doi, trei prieteni în listă cu o pasiune pentru distribuit minciuni politice în care nu cred nici ei. De fiecare dată când o să vreau să îi pun cuiva o față roșie în loc de Like, o să mă gândesc la amintirile frumoase și o să mă fac că nu am observat postarea, ca să nu îi stric omului feng-shuiul. Mai mult, o să încerc să stau cât mai departe de discuțiile în contradictoriu, că îmi amintesc din anii trecuți cam cât de mult pot degenera, mai ales când vine vorba de ai lor vs. ai noștri. 

  Nu-mi mai las prietenii să posteze pe peretele meu 

Aveam acum ceva vreme o prietenă care posta mesaje electorale pe peretele meu. Mi-a părut rău să îi dau unfriend, că nu era așa fată rea, dar a repetat gestul de câteva ori. Pentru a evita astfel de incidente, îmi țin peretele blocat cât durează campania electorală. Mai curat, mai uscat, nimic mai simplu. 

http://weradio.ro/campania-pentru-locale-incepe-vineri-6-mai-interzis-la-bannere-si-atentii-electorale/


Campania de anul acesta nu va fi ușoară, nici pentru politicieni, nici pentru echipele din spatele lor, nici pentru alegători. Nu știu încă cât de jos se vor coborî unii sau alții, dar nu mă aștept să se desfășoare totul conform regulilor. 

Până una alta, voi încerca să rămân obiectivă și să nu mă enervez peste măsură când vor apărea mesajele electorale făcute pentru proști. Și cred că urmând pașii de mai sus am toate șansele să reduc nivelul de stres. 

Aveți și alte idei, mai bune? Abia aștept să îmi îmbunătățesc strategia! 

2 comentarii:

  1. Foarte haios articol haha; campania electorala doar scoate la iveala adevaratele sentimente inter-personale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Scoate ce e mai urât din oameni, aș zice.

      Ștergere